Pagina's

zondag 1 oktober 2017

Fotograaf gezocht...en gevonden!

Ik ben nog elke dag druk met het verhaal over mijn schoonmoeder Hanna voor het project. De schijfcoach was tevreden, alleen miste hij de essentiĆ«le vraag ‘Wat kan ik van u leren?’ in mijn verhaal. Ik ontkwam er niet aan een koppeling te maken met het heden, waardoor de nodige anekdotes moesten sneuvelen.

Alsof ik nog niet druk genoeg was kreeg ik ook nog te horen dat zonder beeldmateriaal het verhaal niet in het boek zou komen. Ik benaderde verschillende fotografen, maar niemand kon me helpen. Net toen ik de hoop had opgegeven kreeg ik een positieve reactie van fotograaf Arend-Jan Loozeman uit Olst.

Vandaag is er een fotoshoot gemaakt bij Hanna thuis. Wat was het leuk! Eerst was het wel spannend toen er binnen grote lampen werden opgebouwd en er pal voor Hanna’s neus een camera op een statief werd geplaatst. Maar Hanna ontspande toen we het fotoalbum dat we hadden gebruikt voor het interview opnieuw bekeken. Daarna zijn er buiten nog de nodige foto’s gemaakt van ons, maar ook van verschillende attributen van de boerderij van vroeger. Hanna pakte me vast. Ze vond het geweldig allemaal.

Vanavond kreeg ik de foto’s al binnen via de mail. Mijn taak is te selecteren wat ik bruikbaar acht. Ze zijn prachtig.

Tot de deadline op 6 oktober houdt dit verhaal me zeker nog in zijn greep, want de gefotografeerde attributen moeten ook een rol krijgen in het verhaal. Maar dat komt goed. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten