Pagina's

zaterdag 7 oktober 2017

Pauze

Na de zomer heb ik de cursus ‘Columns en blogs schrijven’ afgerond en de ‘Kleinegeit’ tijdens het literair café met Jan Terlouw in ontvangst genomen. Dit nieuws haalde zelfs de Zutphense Koerier.

Ondertussen schreef ik nog twee korte verhalen. Voor de zomerse schrijfwedstrijd van Querido schreef ik het verhaal ‘Spaanse Vlieg’. De uitslag van deze wedstrijd werd bekend gemaakt in een schrijfcafé waarbij ik niet aanwezig kon zijn.
Voor de Enge verhalen wedstrijd van ‘Heel Nederland schrijft’ schreef ik het verhaal ‘Stalker’.
Op 10 oktober worden de prijswinnaars gekozen.

Na de deadline van deze wedstrijden begon ik aan het project ‘Wat kan ik van u leren?’ Inmiddels is mijn verhaal samen met de prachtige foto’s van Arend-Jan Loozeman ingeleverd. Op vrijdag 13 oktober horen we of het gepubliceerd wordt in het boek. Spannend! 

Deadlines geven toch een zekere druk en weinig nachtrust, dus ik las een kleine schrijfpauze in, waarin ik lekker ga lezen.

Kan een schrijver wel pauze nemen? Er gebeurt altijd wel iets. Je ontmoet iemand die precies in een verhaal past of je hoort iets wat je mateloos inspireert. Met schrijven blijf je toch altijd wel bezig. Maar nu lekker even zonder deadline!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten